A restaurálás legfontosabb célja a műalkotások állapotának megóvása, élettartamának meghosszabbítása és esztétikai értékének a megőrzése. Valamint szakadás, repedés, kopás illetőleg bármilyen rossz állapotban levő alkotások sérüléseinek helyrehozása.
Vállaljuk és nagy művészi gyakorlattal végezzük olajfestmények, antik képkeretek szakszerű tisztítását, restaurálását.
Folyamata:
- A műtárgyat előbb meg kell védeni állapota további romlásától vagy esetleges a pusztulástól, majd ezt követheti a tisztítás és a helyreállítás
- A festmények tisztítása során többnyire a festmények felületén lévő besötétedett, porral, korommal, piszokkal szennyezett lakkréteg eltávolításáról van szó. A művelet nagy tapasztalatot és figyelmet igényel.
- Dublírozás : Az eljárás során egy új vászonréteget ragasztunk az eredeti vászon hátoldalára
- Kiegészítés: A restaurálás nagy dilemmája, hogy mi történjen a tisztítás után, akkor, amikor a restaurátor megközelítette a műalkotás azon állapotát, amikor az elkészült – azzal a megjegyzéssel, hogy az az állapot, ami akkor volt, amikor a művész befejezte a munkát, soha nem állítható vissza. A festmények nagy részén különböző jellegű és nagyságú hiányok vannak. A restaurálás korábbi időszakaiban ezeknek a hiányoknak a „tökéletes” kijavítására törekedtek, hogy azt ne is lehessen észrevenni. A mai gyakorlat a hiány jellegétől teszi függővé a kiegészítést, úgy, hogy a kiegészítések mértéke sohasem kerülhet túlsúlyba az eredetivel szemben. Ezért tartjuk fontosnak, hogy megfelelő művészi gyakorlattal és érzékkel, finoman pótoljuk a hiányosságokat, nem befolyásolva a műalkotás eredeti technikai sajátosságait.
Fontos, hogy meglévő illetve örökölt festményeinket ápoljuk, és tartóssá tegyük.